Druk, druk, druk....... - Reisverslag uit Salviac, Frankrijk van Karin & Helma BesDijk - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk....... - Reisverslag uit Salviac, Frankrijk van Karin & Helma BesDijk - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk.......

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg Karin & Helma

27 Maart 2015 | Frankrijk, Salviac

Krijgen wij gisteren een bericht met de mededeling, er staan hier 2 enorme dozen voor jullie. Oké, die komen we dan morgen ophalen, want vandaag zijn we druk. Prima, geen probleem, da's altijd fijn om te horen.
Nu hoor ik jullie denken, waar zijn die meiden nu weer druk mee? Eigenlijk te veel om op te noemen, maar ik ga een poging ondernemen.
Zoals jullie weten hebben we sinds kort een moestuin(tje). Leuk, maar er zal toch eerst het een en ander opgekweekt moeten worden, wil je überhaupt kunnen spreken van een moestuin(tje).
Dus daar hebben we het eerste drukke punt al. Dagelijks controleren of de zaadjes al gaan kiemen en water geven. Iets waar we nog aan moeten wennen en wat als routine in ons systeem moet gaan zitten, anders overleven ze het niet.
Volgende week de eerste echte vaste marktdag, dus daar moet ook een planning voor gemaakt worden. Wat gaan we verkopen, hoeveel moeten op voorraad hebben, hoe laat moeten we er zijn.....noem het maar op en het zoemt door mijn hoofd.
Seizoen gaat weer beginnen, dus ook daar moeten we ook een goede planning voor maken.
De auto is ook nog even een dingetje, die gaan we verkopen wat ook weer het een en ander aan werk met zich mee brengt.
Om toch wel een beetje leuk onze producten aan de man te brengen, zou het toch wel wenselijk zijn als er een website komt. In eerste instantie wilde ik die zelf maken, maar ik zie nu zelf ook wel in dat dat dan nachtwerk zou gaan worden. Niet verstandig dus, moet een grote stap maken en het uit handen gaan geven. Leermomentje waar je alleen maar sterker uit kunt komen denk ik dan maar.
Komt er van de week ineens iemand die dat dus wil gaan doen voor ons. Ik als een gek teksten gemaakt en verschillende sites bekeken om een leuke lay-out bij elkaar te sprokkelen. Neemt ook weer de nodige tijd in beslag. Maar geen probleem, alles voor het goede doel!
Mensen denken met ons mee(wat heel fijn is)en als zij dan spullen hebben die ze weg willen doen, nemen zij contact met ons op. Dan trekken wij er weer een dag voor uit om die spullen op te halen. Gelukkig hebben wij nu de beschikking over een auto waar dat allemaal goed in past. Waarvoor nogmaals dank!
Gisteren dus een rit gemaakt om spullen op te halen, een vaatwasser, altijd handig, een boekenkast, kan Karin eindelijk haar kookboeken tentoonstellen, een koelkastje, een gasfornuis, handig voor de marché gourmand.
Dus zo heb je een week die niet zo vol lijkt te zijn en zo is je week weer gevuld met ritten en andere werkzaamheden.
Om nog even op die dozen terug te komen, ze waren dus echt groot en goed gevuld. Het leek wel Sinterklaasavond! De ene verrassing na de andere kwam tevoorschijn. Truien en sokken gebreid door (schoon)moeder en haar vriendinnen. De gebruikte wol is gedoneerd door veel mensen. Tuingereedschap, gedoneerd door (schoon)vader, keukenspullen gedoneerd door (schoon)moeder, nog meer tuingereedschap, gedoneerd door een oom en tante en als klap op de vuurpijl, snoepjes voor Mégane.
Wederom zijn wij sprakeloos....................................
Alhoewel je dat niet zo zou zeggen als je die lap tekst hierboven ziet...

• 27 Maart 2015 - 23:18

Karin & Helma BesDijk:

Ennnnnnnnnnnnnn We kunnen weer zeggen: Hier is een snoepje van opa Mégane :-)

• 28 Maart 2015 - 17:46

(Bijna) 1 Oktober 2015

24 Juni 2015

24 Juni 2015

09 Juni 2015

We gaan die kar zeker trekken deze zomer!!!
Karin & Helma

Wij zijn Helma Besseling en Karin van Dijk. Wij zijn op 1 oktober 2013 geëmigreerd naar Frankrijk om daar voor ons zelf te gaan beginnen. De wens om te emigreren hebben we al heel lang en het moest er gewoon een keertje van komen. Iets eerder dan wij eigenlijk zelf gedacht hadden, maar er kwam zoiets moois op ons pad, dat we hebben besloten om deze kans met beide handen aan te pakken en er voor te gaan. Wat gaan we doen? We gaan een eigen bedrijf starten in het beheer, schoonmaak en onderhoud van particuliere vakantiehuizen.

Actief sinds 16 Okt. 2013
Totaal aantal bezoekers 20222