Weer een stapje verder. - Reisverslag uit Salviac, Frankrijk van Karin & Helma BesDijk - WaarBenJij.nu Weer een stapje verder. - Reisverslag uit Salviac, Frankrijk van Karin & Helma BesDijk - WaarBenJij.nu

Weer een stapje verder.

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg Karin & Helma

21 Maart 2015 | Frankrijk, Salviac

Na bijna van de trap te zijn gevallen heb ik toch maar de bordjes op de deuren gehangen! Het begon eigenlijk als grap, maar ja veiligheid is ook belangrijk!
En om te voorkomen dat je je handen blauw staat te kloppen aan de voordeur, ook maar even een bel op de poort gemonteerd. We zien niet altijd iedereen aankomen, dus toch maar even een kleine investering gedaan in moderne technologie.
Verder is Karin hard aan de slag gegaan in de tuin. Ruim de helft van de groentetuin is al omgespit en het eerste zaaigoed zit in de grond. De aardbeienplantjes staan te glunderen op hun nieuwe stek en zo te zien doen ze het goed. De zaadjes die nog niet op de koude grond gezaaid kunnen worden, staan op het terras in de kas. De kale plekken in het gras zijn voorzien van wat graszaad en nu maar hopen dat de natuur zijn werk gaat doen.
De border is ook al gedeeltelijk onder handen genomen, jammer dat het weer nu even tegen zit, maar morgen is er weer een dag.
Mégane kon vandaag voor het eerst, wel nog aan een lange lijn, in de tuin rondlopen. Nu hoor ik jullie denken, waarom aan een lijn, de tuin is toch omheind? Nou dat zal ik even uitleggen. De vorige bewoners hadden kippen en namen het ook niet zo nauw met het weggooien van afval (lees botjes).
Het gedeelte achter het huis, waar wij het kippenverblijf willen maken, ligt bezaaid met botjes en andere troep. Om nu te voorkomen dat Mégane daar tussen die rommel dingen gaat vinden die niet goed voor haar zijn, nemen we het zekere voor het onzekere. Dus totdat we er zeker van zijn dat alle botjes en zo echt allemaal weg zijn, blijft zij aan een lange lijn. Op deze manier kan zij ook in haar eigen tempo wennen aan de tuin. Het is en blijft een bange poeperd, die rustig moet wennen aan nieuwe dingen en situaties. Om een voorbeeld te geven, vannacht heeft ze voor het eerst weer op haar eigen "troon" geslapen. In het vorige huis lag ze daar graag op, maar hier had ze dat nog niet gedaan. Nu hebben we haar "troon" verplaatst, zodat ze dichter bij ons in de buurt ligt en dat heeft dus blijkbaar geholpen. Ook al zaten wij vannacht (uiteraard) niet aan de tafel, zij heeft samen met Felix de nacht doorgebracht op haar "troon". Hoe ik dat weet? Nou ik moest er vannacht een paar keer uit en heb toen even om het hoekje van de woonkamer gekeken omdat ik haar niet op de bank zag liggen.

Even wat anders, ik ben toch zo blij met het overdekte terras! Vond in een doos nog wat meters waslijn en die heb ik daar gespannen. (wie wat bewaard, die heeft wat) Het is nu de ideale plaats om de was te drogen. Lekker in de wind(als het waait) en als de zon maar een beetje schijnt is het daar al snel aangenaam. Mocht het gaan regenen, geen man over boord, want het hangt onder het afdak.
De tuinset is ook schoon gemaakt en verhuist naar het terras, ik zeg laat de lente maar beginnen, wij zijn er (bijna) klaar voor!

Wij hebben heel veel leuke en lieve reacties mogen ontvangen op onze verhuizing. Met heel veel genoegen hebben wij de berichtjes op Facebook en via e-mail gelezen. Dat heeft ons erg goed gedaan. Helaas is het niet gelukt om iedereen persoonlijk te beantwoorden, maar het is fijn om te weten dat er mensen zijn die ons steunen, helpen en in ons geloven. Dank jullie wel!!!

• 21 Maart 2015 - 17:41

Joke En Kees:

Wij hebben mooi weer besteld,kun je lekker onder je afdak zitten.
    Gefeliciteerd met de vorderingen.
    Liefs..Pap en mam!!!XXXXX

• 21 Maart 2015 - 18:10

Karin & Helma BesDijk:

Dat mooie weer komt helemaal goed Joke! Gras ligt weer op zijn plaats en daar hebben we nu alweer heel veel plezier van. Morgen, als het weer het toelaat, gaan we weer verder in de tuin! XX

• 21 Maart 2015 - 18:48

Richard En Gonnie :

fijn dat het zo goed bevalt we komen de eerste week van mei weer die kant op
    Deze keer niet om te helpen verhuizen maar om van jullie fantastisch terras te genieten

• 21 Maart 2015 - 18:57

Karin & Helma BesDijk:

Hahahah, dat is helemaal goed Gonnie & Richard, jullie zijn altijd van harte welkom!

• 22 Maart 2015 - 08:52

Ellen:

ik ben zo benieuwd. Jullie gaan al lekker aan de gang. En zijn ook al ver. Gelukkig geen moestuin op onze grond:) is ook niet te doen haha denk ik. De grond zal wel hard zijn? Als ik nog wat moet meenemen aan zaadjes of dingetjes laat me weten dan sla ik ze alvast in;).

Verslag uit: Frankrijk, Salviac

(Bijna) 1 Oktober 2015

24 Juni 2015

24 Juni 2015

09 Juni 2015

We gaan die kar zeker trekken deze zomer!!!
Karin & Helma

Wij zijn Helma Besseling en Karin van Dijk. Wij zijn op 1 oktober 2013 geëmigreerd naar Frankrijk om daar voor ons zelf te gaan beginnen. De wens om te emigreren hebben we al heel lang en het moest er gewoon een keertje van komen. Iets eerder dan wij eigenlijk zelf gedacht hadden, maar er kwam zoiets moois op ons pad, dat we hebben besloten om deze kans met beide handen aan te pakken en er voor te gaan. Wat gaan we doen? We gaan een eigen bedrijf starten in het beheer, schoonmaak en onderhoud van particuliere vakantiehuizen.

Actief sinds 16 Okt. 2013
Totaal aantal bezoekers 20190