Een snelle update! - Reisverslag uit Salviac, Frankrijk van Karin & Helma BesDijk - WaarBenJij.nu Een snelle update! - Reisverslag uit Salviac, Frankrijk van Karin & Helma BesDijk - WaarBenJij.nu

Een snelle update!

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg Karin & Helma

21 Februari 2015 | Frankrijk, Salviac

Ja, ja, ja we leven nog hoor!!
Het is even wat anders gelopen dan we gezegd en gedacht hadden. We dachten Internet te hebben in het nieuwe huis, maar dat was dus maar heel even. Tenminste dat dacht ik....... Afgesproken was dat alles omgezet zou worden rond 26 februari. Afgelopen dinsdag kwam er dus een monteur die de lijn zou testen. Hij kreeg het niet voor elkaar, maar hoopte dat het wel zou lukken. Hij zou bellen om dit te regelen. Maar wat er ook gebeurde, het werkte niet.
Wij zien daar zelf wel de humor van in en vragen ook regelmatig aan elkaar of je even dit of dat wil opzoeken op Internet. Maar ja, dan kan natuurlijk niet. Ja duh, dat snappen we zelf ook wel.
Totdat ik gisterenochtend een helder moment kreeg en bedacht me dat ik misschien middels een code het Internet zelf moest activeren. Dus gewapend met laptop , de codes en mijn mobiel wederom een poging wagen om het te fiksten. En dat is dus gelukt!!! Binnen een paar minuten waren we weer online. Nu is het nog even pendelen tussen oud en nieuw, maar vanaf zondagavond hoeven jullie ons niet meer te missen!

Inmiddels is er wel veel werk verricht. Drie kwart van de spullen zijn inmiddels al over. Het is verbazingwekkend hoeveel spullen je in je auto kunt "proppen" om zo effectief mogelijk je ritten te rijden.
Vandaag de "losse" spullen overgebracht, het bed gedemonteerd en de laatste spullen ingepakt.
Morgen gaan we de grote meubels over brengen, wederom met behulp van Gonnie en Richard, die voor een paar dagen over zijn vanuit Nederland en zo lief zijn om één dag in te plannen om ons te helpen. Dus zondag nacht slapen we voor het eerst in ons nieuwe huis. In de loop van volgende week met de witte tornado door het "oude huis", zodat de volgende bewoners er zo in kunnen.

Het gewone werk gaat natuurlijk ook gewoon door, dus overdag samen de spullen inpakken en verhuizen, 's avonds gaat de een aan het werk in de keuken, de ander gaat alweer verder met inpakken en de administratie. Niet het meest leuke werkje, maar zeker in deze hectische tijd wel noodzakelijk om het goed bij te houden.

Mégane is wat onrustig, maar dat is begrijpelijk. Als ze mee mag naar het nieuwe huis, wordt ze vrijer en gaat binnen steeds meer op onderzoek uit. De oude mannen zal het allemaal een worst zijn. Als zij maar op tijd hun natje en hun droogje krijgen en de bak schoon is, is het goed. Bozo vind het wel leuk, want nu kan hij lekker overal in de kamers neuzen als we hier bezig zijn om in te pakken. Voor Felix is het straks wel fijn dat hij geen trap meer hoeft te lopen. Op zijn leeftijd is dat eigenlijk niet meer verantwoord. De krasse knarren krijgen weer een eigen kamer, waar Mégane niet in kan want zij eet nog steeds de kattenbak leeg. Aangezien zij haar tanden niet poetst, vinden wij dat niet zo aangenaam.

Straks gaan we ons klaarmaken voor een gezellig etentje waarvoor we zelf helemaal niets hoeven te doen, want we hebben het al zo druk (Dank aan de mensen die hier verantwoordelijk voor zijn.)

Morgen weer lekker knallen! Nu maar hopen dat het weer ook mee zit en het in ieder geval tot het einde van de middag droog blijft!! ( zo niet, dan hebben we pech)

• 25 Februari 2015 - 10:06

Joke,:

Dat is idd buffelen hoor! Sterkte!

Verslag uit: Frankrijk, Salviac

(Bijna) 1 Oktober 2015

24 Juni 2015

24 Juni 2015

09 Juni 2015

We gaan die kar zeker trekken deze zomer!!!
Karin & Helma

Wij zijn Helma Besseling en Karin van Dijk. Wij zijn op 1 oktober 2013 geëmigreerd naar Frankrijk om daar voor ons zelf te gaan beginnen. De wens om te emigreren hebben we al heel lang en het moest er gewoon een keertje van komen. Iets eerder dan wij eigenlijk zelf gedacht hadden, maar er kwam zoiets moois op ons pad, dat we hebben besloten om deze kans met beide handen aan te pakken en er voor te gaan. Wat gaan we doen? We gaan een eigen bedrijf starten in het beheer, schoonmaak en onderhoud van particuliere vakantiehuizen.

Actief sinds 16 Okt. 2013
Totaal aantal bezoekers 20194